Menu Er is nog meer
2008

Veiligheid voor klanten en personeel boven alles

Overvallers mijden supermarkten van Dirk, schrijft de Volkskrant in 2010. Uit een onderzoek van de krant blijkt dat concurrenten vaker worden beroofd. Dirk start in 2008 als eerste retailer met een eigen centrale beveiligingsdienst. Veiligheid boven alles!

In 2008 kon de Amsterdamse politie, bij wijze van proef, een overval op of inbraak in een winkel van Dirk live volgen. Via doorschakeling vanuit de meldkamer naar de camera’s die strategisch werden opgesteld in de filialen. Bij een positieve ervaring zou de beveiliging ook bij andere winkels worden ingevoerd.
De proef slaagt omdat het live-meekijken van de politie bij overvallen de pakkans aanzienlijk wordt vergroot.

24/7 Bewaking
Inmiddels is het zelfs mogelijk om vanuit de meldkamer van het hoofdkantoor in Sassenheim te zien wat er gebeurd binnen alle filialen van het bedrijf. 24 Uur per dag kijken beveiligingsbeambten naar rechtstreekse beelden afkomstig van meer dan vijfduizend camera’s.
Zodra een medewerker in de winkel op een alarmknop drukt, zien de beveiligers direct wat er gebeurt. Ze kijken live mee en seinen zo snel mogelijk de politie in. Foto’s van verdachte personen worden snel gedeeld met de politie en het eigen personeel om erger te voorkomen.

Opsporen overvallers
Het meekijken via de video biedt de politie ook extra informatie om adequater te handelen. Soms is het beter om niet direct ergens naar binnen te stormen. Verstandiger is het om eerst te weten wat er binnen gebeurt. Ook zijn beelden achteraf zeer bruikbaar bij het opsporen van overvallers.
Dirk was de eerste retailer in Nederland met een eigen beveiligingsdienst. Andere grootwinkelbedrijven en organisaties volgden. Goed gezien van Dirk, want veiligheid boven alles. Bovendien kost diefstal de supermarkt én de klanten geld!

Zelf een leuke ervaring met Dirk die je wilt delen?

Heb je zelf ook een leuke ervaring over Dirk of een mooie anekdote over 75 jaar Dirk van den Broek? Deel het met ons. Dat kan van alles zijn. Als het maar typisch Dirk is. Kortom: leef je uit! We nemen natuurlijk even contact met je op!

Je naam:

Je e-mail adres:

Je verhaal: