Menu Er is nog meer
1939

Op de melkkar door Amsterdam.

Dirk van den Broek leert al vroeg hoe je de klant voorop stelt.
‘Je moet klanten belonen.’

Ponywagen met reclame
Dirk van den Broek is 15 als hij in 1939 van zijn ouders een ponywagen krijgt. Al snel rijdt hij de melk zelfstandig. Op de wagen heeft hij reclameborden aangebracht:

‘Denkt om uw gezondheid’
DENKT om uw GEZONDHEID – DRINK ALLEEN MELK van TBC vrij vee –
Rechtstreeks van boerderij EUREKA –
MELK 9 ct per liter en 25 ct voor drie liter. KARNEMELK 5 ct
Jan van den Broek – – Tel. 4138

Klanten belonen
Zijn stelregel: ‘Als je klanten niet beloont, kunnen ze net zo goed bij een ander hun melk kopen.’ Op zijn ronde door Amsterdam Oud-West beloont Dirk van den Broek zijn klanten met lage prijzen. Ook schenkt hij zijn klanten in de buurt rond het Mercatorplein een scheutje meer melk uit. De aanpak werkt. De melkhandel van Dirk Van den Broek floreert.

De melkwinkel
Als de Duitse bezetter het venten verbiedt, reageert vader Van den Broek slim. Hij regelt in 1942 voor zoon Dirk een pand op het Mercatorplein. Dirk van den Broek opent zijn eerste winkel. Een melkwinkel.

Zelf een leuke ervaring met Dirk die je wilt delen?

Heb je zelf ook een leuke ervaring over Dirk of een mooie anekdote over 75 jaar Dirk van den Broek? Deel het met ons. Dat kan van alles zijn. Als het maar typisch Dirk is. Kortom: leef je uit! We nemen natuurlijk even contact met je op!

Je naam:

Je e-mail adres:

Je verhaal: